Att det bara ska klydda hela tiden. Beställde för en tid sedan ett sommarkort på Skånetrafikens hemsida. Vid första försöket stod det att ett fel uppstått och att jag skulle försöka igen. Jag försökte igen. Det funkade och jag var nöjd. Tills jag ett par dagar senare upptäckte att Skånetrafiken tagit betalt för två kort! Jag ringer Skånetrafiken och de säger att de ska föra tillbaka pengar till mitt konto för det ena kortet. Jag blir återigen nöjd. Mitt sommarkort kom i brevlådan och igår testade jag kortet flera gånger. Mycket nöjd känner jag mig tills för en liten stund sedan.
Posten kom och ett andra sommarkort trillade ner i brevlådan. Jag kollade mitt konto, där hade jag inte fått tillbaka mina pengar. Så istället för att betala tillbaka mina pengar har Skånetrafiken skickat ett andra kort till mig. Jag är inte glad när jag ringer till Skånetrafiken och förklarar att jag har beställt ETT kort och tänker bara betala för ETT kort. Sen får de skicka hur många kort de vill till mig och tro att jag ska bli glad och inte sakna 460 kronor. Jag förklarade hur detta inte var mitt fel utan att detta helt och hållet är deras fel. De har tagit pengar från mig vid ett felaktigt köp.
Stackars tjejen lät förvirrad. Hon utstötte ljud som hmm, okej, ääum, ska vi se här… Tillslut fick hon utrett han han som skulle betala ut mina pengar skickade ett kort istället. Ett missförstånd självklart och mina pengar ska komma inom tre arbetsdagar. Det var precis vad jag fick höra sist också. Nu är ett av mina sommarkort spärrade. Ska bara minnas vilket. Och spara lite på det andra ifall de gjort fel igen, man vet aldrig. Det kan ju vara ett missförstånd. Eller så är de helt enkelt klantiga och har extremt dålig internkommunikation.